home        back to statistics page    back to welcome page

 

DIMENSIONS OF THE QUESTIONNAIRE

low degree of constructivism: items4-6-12-14-18-24 (high scores indicate a tendency to rely on teacher-centred approaches)

high degree of openness - relatively high tendency to be a constructive teacher: items   7-9-16-17-21-23-22 (high scores indicate a relatively high degree of openness to cooperative learning)

 

DIMENSIONS FRENCH TEACHERS GROUP
motivation & professional awareness 3
locus of control 2.4
teacher-centred  teaching style (tendency) 1.6
learner-centred teaching style (tendency) 4
self-assertiveness and leadership 3

top

Decidi in che misura ciascuno dei comportamenti descritti qui sotto è tipico di te. SCHEDA 1
1 mi piace insegnare 5
2 ho pensato di cambiare lavoro 1
3  penso che ci sia un metodo di insegnamento ottimale per ogni gruppo di età. 0
4  il mio primo e fondamentale compito è trasmettere conoscenza agli studenti. 2
5  sono sicuro/a dell'efficacia di quello che faccio per i miei allievi. 3
6 i miei studenti hanno bisogno della mia guida. 2
7 i miei studenti lavorano in piccoli gruppi 3
8 la disciplina in classe non è un problema 4
9 stabilisco le regole di comportamento mediante negoziazione con gli studenti 4
10 do importanza al feedback 5
11  le regole di comportamento le stabilisco io. 2
12  Credo che i miei studenti si sentano meglio se li si fa lavorare individualmente e in competizione. 1
13  finire il programma in tempo è molto importante per me. 1
14  preferisco fare lezione in modo deduttivo trasmissivo. 1
15  quando i miei studenti non raggiungono i risultati che voglio mi deprimo. 2
16  il mio rapporto interpersonale con gli studenti è determinante nel determinare la qualità del mio lavoro. 4
17  faccio un'indagine sugli stili cognitivi dei miei studenti prima di impostare il lavoro. 4
18  Ho in mente degli standard di produttività e di conoscenze precisi che i miei studenti devono raggiungere. 3
19  se gli studenti non raggiungono gli standards previsti penso che ci sia qualche cosa in me che non va. 3
20 so gestire i comportamenti oppositivi degli studenti 3
21  preferisco lavorare con strategies di problem-solving 4
22  cerco di parlare il meno possibile durante le lezioni e far parlare gli studenti 4
23  mi piace organizzare attività cooperative per gli studenti e poi stare a osservare quello che succede. 5
24  Ho notato che gli studenti si sono più efficienti se uso punizioni per i peggiori. 1
25  credo che gestire una classe sia come gestire dei figli. 1

TOP

 

 

TEACHER PROFESSIONAL AWARENESS QUESTIONNAIRE

(TDASS quest.)

say to what extent the behaviors described below apply to you.

 

0 never-mai

1 rarely-molto di rado

2 sometimes-a volte

3 often- spesso

4 usually- di solito molto spesso

5always- sempre

1. I like teaching

 

 

 

 

 

 

 X

2.I 've thought of dropping teaching

 

 X

 

 

 

 

3. I think there's one "best teaching method" for every age group.

 X

 

 

 

 

 

4. Transmitting knowledge is my first and foremost duty.

 

 

 X

 

 

 

5. I am positively sure that what I do for my students is effective

 

 

 

 X

 

 

6 . My students need me as a guide.

 

 

 X

 

 

 

7. My students work in small groups (3 students)

 

 

 

 X

 

 

8. I can manage discipline easily

 

 

 

 

 X

 

9. I set behavioral rules through negotiating with my students

 

 

 

 

 X

 

10. Getting feedback from students is very important to me.

 

 

 

 

 

 X

11. I am the one who chooses behavioral rules in my class

 

 

 X

 

 

 

12.  think my students are better at individual competitive work.

 

 X

 

 

 

 

13. keeping timely in finishing the syllabus is important for me.

 

 X

 

 

 

 

14.I like lecturing in a teacher-centred way

 

 X

 

 

 

 

15. when my students are not proficient the way I hoped I get frustrated

 

 

 X

 

 

 

16. Good interpersonal relationship is crucial in determining the good quality of my job.

 

 

 

 

 X

 

17. I try to have an idea of my students' cognitive styles before planning my work.

 

 

 

 

 X

 

18. I know exactly which standards of knowledge my students must have.

 

 

 

 X

 

 

19. If my students do not reach these standards I think there's something wrong with me.

 

 

 

 X

 

 

20 I can handle my students' oppositive behaviors 

 

 

 

 X

 

 

21. I like using problem-solving strategies

 

 

 

 

 X

 

22. I try to limit my teaching time as much as I can

 

 

 

 

 X

 

23. I like planning and setting up cooperative activities. Get the students started and observe them as they go along.

 

 

 

 

 

 X

24. I've noted an increase in my students'efficiency if I punish the lazy ones.

 

 X

 

 

 

 

25 . I think managing a group  of students is like managing one's own kids.

 

 X

 

 

 

 

 top