back to main content page back to welcome page back to activities page

Feedback sheets: MONITORING PROCESSES 

MONITORING TEACHERS:

Awareness of professional commitment  (TDASS quest.)
training teachers to use SCOUT courseware feedback sheet 1
virtual classroom activities (SEV5 questionnaire for teachers)
gathering feedback from teachers on SCOUT materials end user questionnaire (educators)

STUDENT MONITORING TOOLS

Diagnostic survey on knowledge background (SDASSJ quest.)
re-test after use of SCOUT materials (SDASSJ quest.)

top


FEEDBACK  FORM  FOR TEACHERS ATTENDING THE TRAINING SEMINAR ON HOW TO USE THE COURSEWARE

FORM SEV1

Please take a minute and fill in the following feedback sheet-Thanks

TRAINER:     PARTICIPANTS: #

 
Evaluation of content of seminar.

1.To what extent did the course  content meet your needs?

 more than I needed           just what I needed   

 less than I needed           don’t know  

comments - commenti
2. the topics covered were:  

extremely relevant to what I had in mind to do with my students

 just what I needed  

relevant to my plans but not detailed enough

some points have been neglected  

other (explain…………………………………)

   

comments
3.the  training sessions were:  

clear and easily understandable

somewhat  a bit difficult for me to understand

too easy. I feel I could have done without the training.  

comments
  4. the training materials (slides – notes – papers – drawings – charts)  

clear and easily understandable

somewhat  a bit difficult for me to understand

too much to look at

I needed more  

 

comments
organization     
5.Rate the organization of the course

 

excellent

very good

good

fair

poor  

comments
Rate the efficacy of the “hands-on” part of the course

 

 excellent

 very good

 good

 fair

 poor  

comments
Rate the efficacy of the trainer  

 excellent

 very good

 good

 fair

 poor  

 

comments
Would you recommend the course to other new colleagues of yours?

 

 yes

  no  

 

reasons for your choice
What changes would you have made to the course to make it better?

 

comments

TOP

   

    

 top

 

  SHEET SEV2

TRAINING COURSE N.        TITLE :         STARTING DATE :       END DATE:  

TRAINER:  
PARTICIPANTS:  

 OBSERVATION FORM trainees' attitudes and behaviors

Parametri osservabili: comportamento

 

Presenza in aula e nel lab di esercitazione pratica guidata e libera

  molto assidua

  abbastanza assidua

  variabile

  scarsa

  nulla

 

Commenti :

compliance con le istruzioni preliminari del trainer sui materiali da portare al corso

  totale - completa

  parziale

  variabile

  scarsa

  nulla

 

commenti

Puntualità e osservanza delle regole e del timing

  totale - completa

  parziale

  variabile

  scarsa

  nulla

 

commenti

Attenzione e focalizzazione sui tasks assegnati durante la parte teorica

  costante e alta

  alta ma incostante

  media e costante

  media e incostante

  bassa ma costante

  bassa e incostante

 

commenti

Rendimento sui task di laboratorio e esercitazioni pratiche

  costante e alto

  alto ma incostante

  medio e costante

  medio e incostante

  basso ma costante

  basso e incostante

 

commenti

Le esercitazioni pratiche sono state completate correttamente

  da tutti

  da piu della metaà dei partecipanti

  dalla metaà dei partecipanti

  da meno della metà dei partecipanti

  da un ristretto gruppo

  da nessuno

 

commenti

Gli interventi del trainer per effettuare correzioni sui prodotti dei trainees nelle esercitazioni pratiche  è stato:

  molto maggiori di quanto atteso

  maggiori di quanto atteso

  quanto atteso

  meno di quanto atteso

  molto meno di quanto atteso

  nullo

 

commenti

Al termine del corso il grado di autonomia dei trainees nella padronanza delle procedure di lavoro è giudicabile come:

  completo

  quasi completo

  parziale

  necessita di ulteriore training

  quasi nullo

  nullo

 

commenti

La partecipazione dei corsisti al training mediante domande, approfondimenti, apporti personali, confrontazione, ipotesi nuove di lavoro, suggerimenti, è stata:

  costante e alta

  alta ma incostante

  media e costante

  media e incostante

  bassa ma costante

  bassa e incostante

 

 

Il grado di cooperazione di gruppo dei corsisti fra loro e con il trainer è stato:

  costante e alto

  alto ma incostante

  medio e costante

  medio e incostante

  basso ma costante

  basso e incostante

 

 

Conflittualità e resistenze che hanno causato cambiamenti nel corso

 

  si

  no

 

Altri elementi che hanno causato cambiamenti in itinere del corso, o nei contenuti o nel tipo di approccio didattico

 

  si

  no

commenti

Conoscenze teoriche acquisite:

 

Al termine del corso le conoscenze sull’argomento acquisite hanno raggiunto un livello:

  ottimo

  molto buono

  buono

  discreto

  sufficiente

  insufficiente

 

commenti

Le competenze acquisite dai corsisti sono le seguenti:

elenco competenze:

il corsista sa fare:

1

2

3

4

5

6

 

 

 

Elenco conoscenze:

I corsisti hanno acquisito le seguenti conoscenze:

1

2

3

4

5

6

7

Elenco altre abilità

Domande piu frequentemente chieste dai corsisti:

Topics teorici:

 

1

2

3

4

 

 

 

 

Topics pratici inerenti alle esercitazioni:

1

2

3

4

 

L’ Armonia sociale e la socializzazione durante il corso è stata:

  ottima

  molto buona

  buona

  discreta

  scarsa

 

 

 top